Monday, March 15, 2004

Akak Ogy, Datuk Pah dan Aku !

Siangnya
aku membaca kenyataan Akak Ogy,
"tidak mahu syok sendiri",
merujuk kepada tugasannya sebagai pengacara majlis malam nanti.
Malamnya
aku mendengar Akak Ogy
mengisytiharkan diri
sebagai "Janda Eksklusif Malaya", sambil memperagakan diri

Siangnya
aku membaca kenyataan Datuk Sharifah Aini
"Siti Nurhaliza akan berada di tempat saya suatu hari nanti".
Malamnya
aku mendengar (atau tidak mendengar?) - macamana ni?
Datuk Biduanita Negara terlupa macamana nak menyanyi.
Mungkin Datuk Pah tidak sedar lagi,
sebenarnya Siti
telahpun berada bertingkat² lebih tinggi.

Siangnya
aku tak sabar² nak menonton ABP
asyik baca ulasan itu-ini
sampai lupa nak masak nasi
makan cekodok aje dari pagi
Malamnya
tekak aku kian mual dan loya
melihat telatah wanita di ambang senja,
dan akhirnya aku terlena
mendodoi diri dengan lagu Twinkle² Little Star (yang pasti aku hafal liriknya..)

1 Comments:

Anonymous Lenio said...

Ha Ha Ha!! Excellent stuff. Direct comments like this are definitely needed

8:50 AM  

Post a Comment

<< Home