Tuesday, June 29, 2004

Selepas Konsert-3 AF2

Ada yang bertanya kenapa aku suka sangat menonton rancangan dimana muda-mudi melonjak-lonjak, terkinja-kinja, yang kemudiannya melelehkan airmata demi mengejar glamour?
Apa yang anda ingin lihat, itu lah yang anda nampak.
Ada yang melihat AF sekadar medan iklan bagi para penaja. Ada yang melihat AF hanya sebagai sebuah rancangan mencari bakat baru. Ada juga yang menganggap AF adalah fantasi yang dicipta bagi memuaskan keinginan penonton.

Persepsi manusia berbeza-beza. Dan bukan mudah untuk merubah persepsi seseorang. Sepertimana berbezanya warna rambut dan warna kulit setiap manusia, begitulah berbezanya minat setiap individu. Ada yang minat sukan, memancing, memasak dan sebagainya. Minat aku pula adalah dalam setiap cabang seni. Maka aku melihat AF sebagai sebuah rancangan untuk aku menimba ilmu seni. Murah. Aku tidak perlu berbelanja besar menghadiri kelas muzik atau kelas vokal untuk mengetahui apa itu falsetto, pitching, teknik pernafasan, dinamik suara, kaitan kawalan kemarahan dengan seni, dan sebagainya. Mungkin ada yang mengatakan ilmu seni itu tiada gunanya. Terpulang. Yang tidak suka rokok boleh menganggap merokok itu sekadar pembaziran, membakar duit. Yang tidak suka memancing boleh menganggap memancing itu hanya membuang masa, kerja orang yang suka berangan-angan. Usahlah begitu angkuh merasakan diri anda lebih class atau lebih intelek dari orang lain hanya kerana anda tidak suka menonton AF. Alangkah baiknya jika kita dapat menghormati minat masing-masing.

Selepas Konsert 3, pilihan Top-5 aku masih Farah, Kaer, Zahid, Zarina dan Linda.
Status AFUNDI - KOSONG

1 Comments:

Anonymous yati said...

Hi Sumie! I liked reading this one...sungguh bernas dan bernugget komen ini. Yep, lain dulang, lain kaki, lain org lainlah hatinya... sokong sokong.

1:49 PM  

Post a Comment

<< Home