Friday, September 17, 2004

Dari Kotak Surat SuMie

Aku baru buat satu lagi blog lain – Dari Kotak Surat Sumie.
Sebenarnya blog tu dah lama, tapi dulu namanya lain. Blog tu dulu aku jadikan medan percubaan tiap kali aku nak renovate blog SuMie ni. Ye lah, aku ni bukan pandai sangat bab-bab script ni. Sekali kalau aku tersalah renovate, jenuh pulak nak dapatkan semula ‘rumah’ asal.

Aku memang dah lama terfikir nak buat kompilasi email² yang aku terima selama ni. Email yang aku rasakan berguna untuk disimpan lah. Selalunya bila dah baca email yang diterima tu, aku delete, sebab aku ni jenis yang suka tengok folder aku kosong. Kalau banyak sangat, aku rasa serabut semacam aje. Dengan perasannya aku merasakan konon dengan sekali baca, aku boleh ingat perkara tu sampai mati. Tapi bila tiba² ada perkara berbangkit, aku dah lupa pulak apa yang aku dah baca. Bila nak refer semula email lama, tak jumpa pula cari dalam mailbox tu. Memang tak jumpalah sebab aku dah delete!

Tak kuasa pulak aku nak print semua, stapler, punch, lepas tu masuk dalam ABBA file. Macam buat kerja office pulak. Ini bukannya zaman Toriton. Aku rasa dengan menyimpan email² tu dalam satu blog, bukan saja memudahkan aku untuk baca semula email² tu, tapi juga aku dapat berkongsi pengetahuan dengan rakan² bloggers lain. Lagipun, bukan semua orang pernah terima email yang sama. Sekurang²nya, aku tak perlu menyemakkan mailbox kawan² AMTY dengan forwarded email dari aku. Bila² rajin, kawan² semua boleh klik aje Dari Kotak Surat SuMie tu ya!

3 Comments:

Anonymous screwloose said...

kotak surat ko ni kaler apa ee??

11:23 PM  
Anonymous Watie said...

bagus nyer idea...keep it up

11:24 PM  
Blogger SuMie said...

aa screw.. yang pastinya bukan kaler merah. Aku letak cat kaler coklat, perang, coklat muda, belang², kuda belang.. err kuda ku lari gagah berani.. err relevan ke?

11:24 PM  

Post a Comment

<< Home