Wednesday, January 05, 2005

KEMBALI

Ya. Aku kembali.
Sebulan berlalu. Banyak perkara yang ada dalam kepala aku ni, tapi aku tak tau yang mana aku nak tulis dulu. Walaupun dah 4 hari berlalu semenjak aku berhenti kerja, aku masih tak berkesempatan untuk update blog ni. Bukan aku malas. Bukan tak ada idea. Tapi buat masa ni, aku banyak habiskan masa melandaikan 'gunung kain baju tak berlipat' yang ada di ruang tamu rumah aku, filing bil², penyata akaun dan penyata hutang piutang yang dah berbulan² aku biarkan bersusun hampir sama tinggi dengan Raha. Belum lagi aku bersihkan habuk setebal make-up pelakon opera yang melekat pada rak buku, pinggan mangkuk, atas dapur, atas peti sejuk dan di serata ceruk rumah aku. Kalau aku senaraikan semua, dibuatnya mak mentua aku baca, mahu dia kata "Iskk iskk isskk.. yang ni ke aku pinangkan untuk anak aku dulu?"

Tiap kali aku online pulak, aku 'membersihkan' pula sampah sarap dalam mailbox aku. Sayang pulak aku nak delete terus semua, aku baca juga satu persatu. Dah beratus² aku baca dan delete. Masih beratus² juga yang aku belum baca. Sampai naik pening kepala, nak muntah pun ada.

Memandangkan ini posting pertama bagi tahun 2005, aku ingin mengucapkan Selamat Tahun Baru buat semua teman² yang masih sudi mengunjungi blog aku ni. Meskipun 2004 berakhir dengan tragedi, meskipun kemurungan masih kita rasai, namun kehidupan harus kita teruskan. Jangan biarkan keazaman kita turut ditenggelami ombak ganas itu. Anggaplah ianya sebagai satu sebab mengapa kita harus berusaha lebih gigih memperbaiki keadaan hidup kita, agar kita dapat membantu mereka yang malang itu bukan sahaja hari ini, bukan sahaja bulan ini, malah untuk beberapa tahun akan datang, kerana aku merasakan dugaan dan kesengsaraan mereka bakal berpanjangan. Aku doakan mereka semua diberi kekuatan menempuh ujian Tuhan. Semoga 2005 menjanjikan rahmat, kebahagian, keriangan dan keberkatan berpanjangan buat mereka dan sahabat semua.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home