Thursday, April 28, 2005

Idola Amerika - Oh Constantine.. histeria aku dibuatnya!

Image hosted by Photobucket.com

???+-!@#$^!!!##*#$%%!!~@$%%#!!!! Grrr...
Histeria, demam kepialu, muntah hijau, sikit lagik nak koma aku bila Ryan kata "CONSTANTINE, YOU'RE GOING HOME". Wajah aku yang cantik berseri serta merta bertukar menjadi pontianak harum sundal malam. Eh, tak sesuai. Serta merta aku bertukar jadik hulk, koyak baju dan seluar.. (auww seksa ler polak). Okay, takde lah aku over sampai macam tu kan, tapi aku memang menjerit lah. Bengang, marah, tak puas hati semua ada. Kalau aku tulis betul² segala perkataan kesat yang memang ada dalam kepala otak aku sekarang, maka gerenti takde sapa nak baca dah blog aku lepas ni.

Image hosted by Photobucket.com

Memang lah Constantine tu bukanlah yang terbagus. Tapi at least ada 2 orang lagi kat dalam tu yang jauh berbatu² ke bawah kalau nak bandingkan dengan Constantine. Aku geram je nak kutuk orang Amerika ni takde taste langsung. Kalau nengok Asian votes, Constantine atas sekali tau. Okay la, kalau nak ikutkan tak layaklah dia atas sekali kan, tapi perlu ke aku tulis berulang² kali, dia jauh lebih baik dari Scott & Anthony? Tak paham betul aku. Sekali lagi aku nak kata, rakyat Amerika memang budus ya'amat bab² mengundi nih. Nengok jek la sapa yang diorang undi untuk jadi presiden. Err.. relevan ke?

Image hosted by Photobucket.com Image hosted by Photobucket.com

Aku memula nak kutuk Scott panjang lebar, tapi tak adil lah kan. Bukan salah dia pun Constantine terkeluar. Dah orang vote dia. Salah voters lah. Err.. ada la sikit salah Scott, sebab dia propah asik sebut mak pak masa atas stage, buat muka kesian sebab dia gemuk dan tak hensem, pastu skrip ala² alim kan - 'God bless you' lah, apa lah. Walaupun nyanyi tak sedap, propah camtu tarik undi jugak. So Scott ada gak lah salah. Okay, sekarang aku dah rasa memang Scott yang salah pulak. Memang dia punya pasal lah Constantine terkeluar. Eiii.. memang dia punya pasal. Eeeii.. geramnya!!

Image hosted by Photobucket.com

Macam tak logik jek orang lagi ramai minat Scott dari Constantine. Aku rasa AI ni pun bukan betul sangat. Ni teori aku je la kan. Setelah aku kumpul² dari apa yang aku baca kat forum, kat komen blog orang lain, maka teori aku camni la kononnnya: Penerbit sebenarnya dari awal² lagi memang diorang nak Bo Bice atau Carrie jadi juara. Sebab yang 2 orang ni je nampak power dari awal. Sebab tu masa Bo Bice masuk bottom 3, Paula kata "I have no worries at all". Dia pun dah tau dah Bo memang akan jadi juara. Dalam pada tu memang penerbit dah target, Constantine sepatutnya jadi si hensem yang suaranya tak seberapa tetapi diminati ramai, dan Scott pula jadi si tak hensem yang suara tah hapa² tapi diKASIHANI ramai pulak. Ni semua untuk tarik undi lah. Lagi banyak undi, lagi tinggilah rating show tu. Lagi banyaklah sponsor kan.

Image hosted by Photobucket.com

Tetiba dari minggu ke minggu, Constantine dah semakin bagus pulak, dan peminat pun semakin ramai, undi masuk untuk dia pun makin banyak. Penerbit mula nampak yang Constantine ada kemungkinan menang. Tapi kalau nak dibandingkan dengan Bo & Carrie, suara Constantine tak lah semantap diorang kan. Penerbit pulak tak sanggup lah hasilkan Idola yang suaranya tak sehebat Kelly, Ruben & Fantasia, maka peduli apa berapa banyak undi yang masuk, Constantine harus dikeluarkan sebelum memberi ancaman kepada Bo & Carrie. Dan minggu ini adalah masa paling sesuai nak keluarkan Constantine sebab performance dia semalam tak seberapa. Jadi penerbit ada alasan logiklah kenapa dia tersingkir kan. Lepas Constantine keluar, mestilah ramai penonton yang semakin bengang dengan Scott, maka semakin banyaklah mereka mengundi untuk Bo dan yang lain²nya untuk mengeluarkan Scott. Maka semakin naik lah rating AI, dan macam aku cakap tadi, tahun depan, makin banyaklah dapat sponsor, tak gitu?

Image hosted by Photobucket.com

Macam tu lah teori aku. Kalau betul teori aku ni, maka Scott akan bertahan sampai final 4 atau final 3. Tahun lepas macam tu juga. Scott = Jasmine. Constantine = Jennifer. Final 2 mestilah yang terbaik dan yang ke-3 terbaik. Sebab dengan cara macam tu, yang terbaik tu boleh menang dengan mudah. Memandangkan Bo lebih menyerlah dari Carrie, aku rasa Bo lah akan jadi juara. Maka Carrie mungkin takkan bertahan sebagai final 2. Carrie = Latoya. Aku rasa final 2 tu nanti mungkin Bo & Vonzell.

Muahahaaa.. pandaikan aku jadi Nujum Mak Belalang? Ni aku tulis panjang lebar ala² Hang Jebat mengamuk ni kan, nak lepas geram sebenarnya. Aku tau lah, semua 12 orang tu dah pasti ada tempatnya dalam industri hiburan kat sana, jadi, Constantine pun keluar bukan dengan tangan kosong. Aku pun sebenarnya bukan kisah sangat dengan nasib dia lepas ni. Yang aku kisah sebab aku tak dapatlah nengok jelingan mata, jeliran lidah, hayunan rambut, tendangan kaki dan aksi 'call me' nya yang manja dan menggoda tu lagi di minggu² akan datang. Entah bila lagi la aku dapat nengok dia keluar TV pun aku tak tau. Kalau dapat pun, mungkin bila dia datang jadi penonton ke, tapi tu pun mesti sekejap je kan. Tu pasal la aku ala² histeria tak sudah ni.

Image hosted by Photobucket.com

Mogok? Tak kot. Aku tak de la sampai mogok dari review pasal AI, sebab Abang Bo kan ada lagi. Memandangkan aku pun macam Paula, konfiden Bo akan jadi juara, maka aku mungkin akan teruskan jugak entry pasal AI ni sampai la habis musim ni. Cuma macam aku dah kata dalam entry sebelum ni lah, kalau tak ada apa yang menarik, aku malas lah tulis atau komen apa² pasal persembahan diorang. Mungkin aku letak gambar je ke. TAPIII... kalau Abang Bo terkeluar jugak, memang aku berenti terus lah. Apa ke jadah aku nak review si Scott jadik Idola.. kosser jek. Buat penat jari akaq aje okkey..

Buat peminat² Constantine yang hampir koma macam aku semalam, tatapilah wajah² Constantine yang ada ni sepuas²nya sebab lepas ni dah tak dapat nengok lagi dah.. sob sob sob *sambil kesat air hidung kat lengan baju Kak Aidid*

(Disebabkan gambar² kat idolonfox susah nak klik kanan, dan aku pun malas nak buat macam² proses, jadi gambar² ni aku pinjam.. err cilok sebenarnya dari blog Bad dan blog Rickey.org. Mintak ampun.. jangan marah yek..)

Image hosted by Photobucket.com
Lambaian terakhir dari Constantine...

11 Comments:

Anonymous M said...

fullamak panjang giler esei SPM ko ni....ditambah ngan muka2 Constatntine tu lagi sayu sapa yang suka banget kat dia tu

mana2 reality show dalam dunia ni sama je aku rasa, pentingkan rating, undi, sama dengan dunia politikus!!!

jgnle mengamuk mcm hang jebat.....abg bo kau tu kan ada lagi....

12:44 PM  
Anonymous eisya said...

Sumie, ko nyer teori ngan I nyer sama lar....I baru komen kat Bad nyer blog kata macam ade unsur2 menaikkan rating.....whatever lah....I dah declare kat blog I tak buat ulasan sampai budak dua org tuh kuar....

12:44 PM  
Anonymous elf said...

Waaaaa! Ulur tisu kat Sumie. Aku pun ala-ala histeria jugak malam tadi, siap jerit No!No! , pulak tu ada echo lagi, no!no! (Err..Si Mira la tuh, aku jerit No, dia pun, no no jugak..ehehhee)
Waaaaaa!Bila lagi dapat tengok aksi manja gedik menawan kalbu itu lagi lepas nih! Oh, tidak! Duniaku kelabu..Ohh!*pengsan*

12:45 PM  
Anonymous Q said...

me also very very sad... me going to miss all his aksi² manja dan menggoda yang memang setiap minggu ditunggu²... oh tidakkk.... aku rasa teori ko memang betul... dan memang tak patut if penerbit buat camtu...

12:45 PM  
Blogger SuMie said...

M, pasal Abang Bo ada lagi la, maka aku mengamuk cam Hang Jebat jek. Kalau Abang Bo pun keluar, aku mengamuk ala² Bandi Amuk (or Amok?)

K.E, memang ramai yang rasa cam kita rasa.. tak pe lah K.E, tak tulis pasal AI pun, saya tetap baca blog akak. hehehe..

Elf, muahaha.. lawak. Siap ada echo lagik. Aku plak semalam dok uwaa.. uwaa... (yang saja dibuat² la kan), Raha lak sua chocolate frosties kat mulut aku. Konon² pujuk mak dia la tu. Bagus kan anak² dara kita tu..

Q, uwaaa.. I'm gonna miss him too!! (Ala² hilang boipren tau!)

12:46 PM  
Anonymous Ami said...

sumie, dah dengar skandal terbaru mengenai abang Bo mu? dia pernah ditahan sebab dadah.....

12:47 PM  
Blogger SuMie said...

Aiyyakk.. ye ke Ami? Kurang la orang undi dia lepas ni agaknya. Abis la teori aku camni..

12:47 PM  
Anonymous Ami said...

Sumie, jangan risau. Bice squad tetap sokong dia. Lagipun keluarga dia sendiri mengesahkan yang BO ni kena trap. Lagipun He was never convicted. The charges were dropped. Bo's record is clean, and so is Bo..... sudah lega kah kamu? :) I'm still with him no matter what. Please visit my blog and give your full support! =)

12:48 PM  
Blogger SuMie said...

Ami, thanks. Dah baca dah. :))

12:48 PM  
Anonymous skru said...

ish..banyak nya aku tertinggal duk outstation je.. scott tu ada lagi..anthony pun aiyyaa!!!!!!!!!!

12:48 PM  
Anonymous aidid5 said...

uwaaaaa. baru dpt masuk ke sini. hmmmmmmmmmmm what can I say.Penyeri AI ah takde. not looking fwd anymore. Takat tgk final jer lah nanti.

12:49 PM  

Post a Comment

<< Home