Monday, April 18, 2005

Idola Amerika - Top 7

Image hosted by Photobucket.com
(Gambar main amik jek kat idolonfox)

Constantine - Nights On Broadway
Jahat punya Simon. Ada ke dia kata Constantine macam waiter? Kalau ada waiter nyanyi macam tu, waiter tu dah lama berhenti kerja sebab dapat kontrak buat album dari komposer yang datang makan kat restoran tuh tau. Bagi aku Constantine sama hebatnya macam minggu lepas. Disebabkan dia pakai celak minggu ni, maka aksi 'call me' nya yang menjadi kegemaran Mak Encik Elf tu semakin menggoda jadinya. Ohh aku tirgoda, aku tirgoda terkachiwa.. dari kerana mataa (nyanyi ala² R. Azmi)

Carrie - MacArthur Park
Nyanyian Carrie maintain hebat macam selalu, cuma baju Carrie tu buruk betul di mata aku. Macam 'artis kampung' lah. Rambut dia pun. Mekap dia pun. Tu mekap sendiri ke apa? Macam orang tua jek. Aku tau lah dia nyanyi lagu lama, tapi takkan lah dia sendiri pun mesti nak nampak 'lama' juga? Kalau Carrie terkeluar minggu ni, memang sah baju dan rambut tu menjadi penyebabnya.

Scott - Everlasting Love
Ada lah kurang sikit kesumbangannya, tapi masih lagi takat standard pertandingan menyanyi kat supermarket jek. Selamat lagikah Scott minggu ni? Entah le, penyokong Scott nih power la pulak. Hampir setiap minggu dia kat bottom 3, tetap liat jugak nak keluar. Aku dah boring gila nengok Scott ni. Tolong lah terkeluar minggu ni.

Vonzell - I'm Every Woman
Memang best. Cuma aku tak pasti yang aku dengar best tu suara Vonzell ke suara penyanyi latar? Sebab tadi aku perasan, sura penyanyi² latar tu kuat betul. Banyak kali juga part yang sedap tu, mulut Vonzell tengah tak bergerak. Mestilah penyanyi latar yang tengah nyanyi kan? Malam karang kalau sempat, aku nengok ulangan, nak dengar balik dia nyanyi.

Anthony - Don't Take Away The Music
Dia nyanyi ke? Aku dengar dia memekik-mekik je. Pegi lah o-som dengan Scott tu.

Anwar - September
Hari ni Cikgu Nuar lain sikit. Dia nampak relax & lebih bersahaja. Selalunya dia nampak macam menyanyi dengan berhati-hati, macam control setiap teknik menyanyi dengan betul (aku rasa laa kan, sebab dia tu kan cikgu vokal). Sekurang²nya hari ni Cikgu Nuar tak lah nampak mebosankan atas pentas. Mungkin sebab cara dia menari tu kot? Aku ada terbaca kat satu blog tu, posing dia yang last tu pasti menarik perhatian ramai gayah?

Bo - Vehicle
Yeah, Abang Bo sudah kembali! Cam tu la. Bagus jugak dia terjebak kat bottom 3 minggu lepas. Ada la daya saing. Pengundi² Abang Bo yang terkejut minggu lepas tu, diharapnya minggu ni ada daya nak mendail jugak.

Siapa akan terkeluar besok? Kalau ikut aku, musti Scott jugak, musti! Musti! Musti!!! Tapi tak tau lah kan, peminat² Scott mesti akan berusaha jugak nak selamatkan Scott sebab dia selalu masuk bottom 3. Silap² Scott akan stay sampai Top 4, macam kes Jasmine Trias tahun lepas. Ada kemungkinan juga orang terlupa nak undi Carrie atau Cikgu Nuar. Tunggu je lah besok.

1 Comments:

Anonymous Q said...

betul sumie... constantine memang makin menggoda... seksi siut... dia pun makin improve... performance-wise, bo was the best... yg hampehnya, anuar pulak kena voted out... apasal liat sangat scott & anthony tu ye... geram aku...

10:41 AM  

Post a Comment

<< Home