Sunday, May 15, 2005

Aku dan selsema

Rasanya baru je lagi aku tulis pasal aku kena selsema hari tu. Ni dah kena selsema lagi. Aku dan selsema dah macam kawan baik pulak. Kalau Raha selsema, aku pun selsema. Kalau Abang selsema, aku pun selsema. Kalau jiran sebelah rumah selsema, aku pun selsema. Kalau mamak kat Khalifah atau Naina tu selsema pun, aku selsema jugak agaknya. Mungkin pakar bahasa boleh tambah satu lagi perumpamaan dalam kamus simpulan bahasa. Selain dari 'bagai isi dengan kuku' atau 'bagaikan belangkas', boleh juga digunakan 'bagai SuMie dengan selsema'.

Contoh ayat : Dimana ada Makcik Saodah, disitulah ada Pakcik Seman. Mereka bagaikan SuMie dengan selsema.

Boleh gitu?

2 Comments:

Anonymous elf said...

Agak agak kalo makincek selsema, ko kena tak?

5:58 PM  
Blogger SuMie said...

Kena jugak agaknya mak incek.. nanti kita tengok bila mak incek kena selsema nanti ek?

5:58 PM  

Post a Comment

<< Home