Thursday, May 26, 2005

Idola Amerika - Final 2

Image hosted by Photobucket.com

Aku rasa dah masuk minggu terakhir ni, tak kisah lah lagu apa diorang nyanyi, macamana diorang nyanyi, takkan mengubah undian penyokong² Bo & Carrie. Rasanya boleh dibilang dengan jari je bilangan mereka yang mengundi berdasarkan persembahan manakala rata² kebanyakannya dah ada pilihan masing² yang ingin mereka lihat sebagai juara.

Bagi aku Bo & Carrie malam ini bukanlah bertanding untuk merebut gelaran Idola, sebaliknya bertanding untuk memberi persembahan terbaik, supaya jika mereka menang, maka penonton akan mengatakan mereka sememangnya layak menang. Dan sekiranya mereka kalah pula, setidak²nya mereka tewas dengan bermaruah.

Bo & Carrie, kedua²nya adalah peserta favourite aku (selain Constantine & Mikalah) sejak dari awal, sejak entry pertama aku pasal American Idol ni lagi. Jadi bila kedua² mereka berdiri sebagai 2 orang yang terakhir, aku rasa tersangatlah eksyen nya sebab tak salah pilih. Dan aku tak rasa ada peserta lain yang lebih layak untuk 2 tangga teratas tu selain dari mereka berdua.

Image hosted by Photobucket.com

Pusingan Pertama
Bo - Long Long Road - Walaupun steady jek menyanyi tapi persembahan Bo biasa jek. Tak ada impak maksima - Kru dari Bo. Lagu tu pun agak membosankan bagi aku.
Carrie - Inside Your Heaven - Suara Carrie kedengaran macam orang nervous. Apa pun aku memberi kelebihan 1 markah untuk Carrie bagi pusingan pertama ni sebab lagu ni lebih sedap di dengar dari lagu Bo.

Image hosted by Photobucket.com

Pusingan Kedua
Bo - Vehicle - Walaupun semua juri memberi pujian, tapi aku rasa persembahan Bo yang dulu (untuk lagu yang sama) lebih baik dari yang malam ni. Bukan la yang malam ni tak best, tapi yang dulu tu lagi best lah pada aku. Geram pulak aku tengok penonton² yang sibuk dok hulur tangan nak salam dengan Bo tu. Dia masih lagi sedang bertanding okke.. bukannya tengah buat pertunjukan amal, tak reti²? Kaco jek konsentrasi Abang Bo nak menyanyi. Kalau tak kena kaco tu mungkin dia dah perform lebih baik tadi.
Carrie - Independence Day - Untuk lagu kedua ni, dah hilang dah kot nervous dia. Aku suka persembahan Carrie untuk lagu ni. Memang suara dia sesuai untuk lagu² macam ni. Tapi aku setuju juga dengan Simon, lagu Crying minggu lepas tu lebih menarik untuk dijadikan pilihan. Macamanapun, untuk pusingan kedua ni, aku rasa Bo lebih menyerlah dan lebih menghiburkan. Extra 1 markah untuk Bo.

Image hosted by Photobucket.com Image hosted by Photobucket.com

Pusingan Ketiga
Bo - Inside Your Heaven - Aku dapat rasakan Bo agak tertekan ketika persembahan terakhir dia (chewah.. macam lah aku ada kuasa telepati ke apa, boleh rasa² pulak). Ini kali pertama aku dengar nyanyian Bo ada sikit goyang. Tapi persembahan last tu lah yang paling aku suka antara ketiga² persembahan Bo malam ni. Kalau dibandingkan dengan nyanyian Carrie untuk lagu yang sama di pusingan pertama, aku lebih suka nyanyian Bo lagi.
Carrie - Angels Brought Me Here - Persembahan terakhir Carrie juga hebat. Kat hujung² lagu tu rasanya dia emosional kot, tapi keseluruhannya, tetap best jugak. Cuma bila dibandingkan dengan Bo untuk pusingan ni, aku rasa Bo mengatasi Carrie. Kira extra 1 mata lagi lah.

So kalau ikut aku lah kan, BO BICE lah kucanangkan sebagai Idola Amerika. Tapi aku tak nafikan persaingan antara kedua²nya memang sengit. Tak macam tahun lepas, Fantasia vs Diana, nampak sangat Fantasia mendominasi keseluruhan rancangan. Tapi kali ni, Bo & Carrie mempunyai peluang hampir sama rata untuk bergelar Idola Amerika.

Bagi aku kalau Carrie menang pun aku tak heran, sebab Carrie pun tak kurang hebatnya. Cuma kalau dilihat secara keseluruhan dari awal hingga ke akhir musim ini, aku rasa Bo lah lebih menyerlah. Tak tau la aku rasa macam tu sebab aku perempuan kan. Kot la lelaki nampak Carrie yang lebih terserlah. Tapi kalau aku, aku harap BO BICE lah akan menjadi Idola Amerika ke-4.

(Gambar² dari idolonfox)

2 Comments:

Anonymous Q said...

bila aku dengar bo nyanyi lagu inside your heaven tu, aku terus jatuh cinta pada abang bo... best siot... rasa cam sayu jekk...

i hate to say this but i feel that carrie will win this competition... maklumlah, simon puji habis²an... randy plak bagi standing ovation... kalau boleh aku nak sangat bo menang... he deserves it so much... tapi if carrie menang pun, aku tetap akan beli album bo nanti... sebab bo sentiasa menang dimata aku... heheheh....

2:13 AM  
Anonymous E said...

aku nak carrie menang sebab aku suka carrie compared to bo. OR mmg aku bukan jenis suka mat rock kut.

2:14 AM  

Post a Comment

<< Home