Thursday, May 19, 2005

Idola Amerika - Top 3

Image hosted by Photobucket.com
(Gambar dicilok dari idolonfox)

Minggu ni diorang kena nyanyi 3 lagu. Pusingan pertama, lagu yang dipilih oleh Clive Davis (tak ingat exactly sapa dia ni, tapi orang besar kat BMG lah). Pusingan kedua, diorang nyanyi lagu pilihan sendiri dan pusingan ketiga lagu yang dipilih oleh juri.

Vonzell Solomon
1. I'll Never Love This Way Again
2. Chain Of Fools
3. On The Radio
-Lagu pertama kedengaran sumbang pada aku. Lagu kedua pula merupakan persembahan terbaik dari Vonzell setakat ini. Untuk lagu ketiga pula, aku rasa persembahan dia biasa² jek.

Bo Bice
1. Don't Let The Sun Go Down On Me
2. In A Dream
3. (I Can't Get No) Satisfaction
-Untuk ketiga² pusingan, persembahan Bo adalah terbaik antara ketiga² peserta. Lagu pertama tu tersangat popular tapi macam biasa, Abang Bo tetap dengan cara tersendiri, langsung tak terikut² penyanyi asal. Lagu kedua pula dinyanyikan tanpa iringan band. Jadi keseluruhan lagu tu bergantung kepada kekuatan vokal Bo semata-mata. Aku sebenarnya tak tau pun lagu tu, tapi dengar suara Bo je dah cukup membuatkan aku dan Ana ternganga depan TV. Untuk lagu ketiga pula, you rock, BO! Ini malam bukan Ahmad Albab yang punya. Ini malam Abang Bo yang punya!!

Carrie Underwood
1. Crying
2. Making Love Out Of Nothing At All
3. Man I Feel Like A Woman
-Aku suka persembahan Carrie terutamanya untuk pusingan pertama dan kedua. Pusingan ketiga tu pun best jugak, cuma aku lebih suka yang lagi 2 tu lah. Walaupun tak sebaik persembahan Abang Bo, tapi tetap lebih bagus jika dibandingkan dengan Vonzell.

Secara keseluruhannya, berdasarkan persembahan malam ni, aku meletakkan Vonzell di tangga terbawah. Dan kalau berdasarkan kedudukannya minggu² lepas yang kerap masuk bottom 3, ada kemungkinan Vonzell akan tersingkir minggu ni. Tapi entah lah, dalam hati aku rasa macam Carrie jek yang terkeluar. Tak kisah lah sapa² pun asalkan bukan Abang Bo!

3 Comments:

Anonymous Q said...

sememangnya bo yg paling best semalam... terus rasa macam jatuh cinta bila dengar suara dia... i really hope he will win this competition...

6:02 PM  
Anonymous wai em said...

afundi vonzell..hehe

6:03 PM  
Anonymous eisya said...

Oleh kerana Anwar dan Constantine awal2 dah kuar, I support Bo untuk ke pusingan terakhir....hehehe...and Carrie too!

6:03 PM  

Post a Comment

<< Home