Friday, June 24, 2005

Diari AF3 - 24 Jun: Bhg. 1

Kad wasiat:
Keifli nak Reza selaku pelajar paling tua membaca kad wasiatnya.
Felix suruh Mawi baca sebab Mawi roomate dia.
Mawi nak Felix baca sebab Mawi rasa Felix akan bertahan lama.
Idayu pula amanahkan kad wasiatnya pada Marsha.

What I like about you..:
Puan Fati suruh diorang berdiri mengadap kawan masing² dan cakap "Hi, I'm ****, what I like about you is that..". Dialog diorang lebih kurang macam ni lah:

Marsha to Amy: "You are beautiful inside and outside"
Amy to Marsha: "You're cute, cheeky in a good way and get along easily with other people"

Aidil to Yazer: "You are sincere with your feeling and a straight forward person" Yazer to Aidil: "You have good personality.."

Ekin to Kefli: "You are cute & caring person"

Mawi: "Hi, I'm Mawi"
Felix: "I know" *diorang gelak*
Mawi: "What I like about you.." *slang terlebih² dan gelak²*
Puan Fati suruh serius. Puan Fati tanya samada Mawi nervous, maka dia pun buat lawak nak cover perasaan nervous dia tu? Mawi kata, tak.
*sambung*
Mawi: "What I like about you is, your face like Wahid Satay" *gelak*
Felix: "What I like about you is, your head is very..."
Felix (tanya cikgu): "Cikgu 'bulat' apa?"
Cikgu: "Round"
Felix (back to Mawi): "Your head is very round.." *ramai² gelak*
Felix: ".. and your body..." *gelak, tak habiskan ayat dia. Mawi gelak. Ramai² gelak*
Aku langsung tak gelak. Rasa macam nak taji jek si Mawi dengan Felix ni. Lawak tu lawak la jugak. Bukan tak boleh buat lawak. Sekali dua tengok, orang gelak lah. Tapi bila lawak dah jadi macam main² dalam kelas, dah tak lawak dah di mata aku. Mungkin peminat² lain suka dan terhibur. Tapi aku tidak. Aku sebenarnya nak tengok Mawi tunjukkan kesungguhan dan guna peluang dalam kelas Bahasa Inggeris tu sebaik mungkin. Sikap sambil lewa macam tu tak boleh bawa dia ke mana².

Entah lah, tapi berdasarkan 1 jam diari yang aku tengok setiap hari dalam minggu ni, aku nampak ada beberapa pelajar yang kelihatan bersungguh² berlatih untuk persembahan mereka. Contohnya, semasa kamera sedang fokus pelajar lain sedang buat persembahan depan cikgu, kelihatan Amylea, Yazer dan Reza sedang praktis sendiri depan cermin atau sedang menari sorang². Yang lain (termasuklah Mawi) duduk saja di sofa tengok pelajar yang tengah menyanyi depan cikgu tu. Tak tau lah, mungkin sambil duduk tu, mereka sedang menghafal lirik ke apa, tapi aku tak perasan pulak ada kertas lirik lagu di tangan. Tapi ni apa yang aku nampak dari siaran seciput kat TV tu aje lah. Kalau dalam diari xtra mungkin berbeza.

Balik semula ke diari tengahari tadi..

Kelas Adnan:
Yazer, Marsha, Akma, Reza & Idayu - nampaknya semua okay.

Kad Wasiat - Part 2:
Amy mahu Akma yang suka tayang gigi membaca wasiatnya.
Marsha menamakan Idayu sebagai pembaca.
Reza mengamanahkan wasiatnya kepada Kefli prapp.
Akma pula meminta Amy the currypuff girl membacanya.

Kelas Tarian:
Mawi masih lagi kelihatan keras kejung. Ada satu part tu, Linda suruh Mawi buat apa² jenis menari yang dia reti, macam² la Mawi buat, tapi semua Linda tak berkenan. Last² Linda suruh dia bersilat. Ish ish ish.. cam tak kenaaa jek aku rasa bunga silat pukul pelaga tu untuk lagu Arab tuh.
Akma kena menari dengan bulu².. err.. bulu² burung ke bulu² ayam yang lilit kat leher tu laa.

Kad Wasiat - Part 3:
Aidil nak Akma bacakan kad dia.
Amylea serahkan wasiatnya pada Marsha.
Yazer kata kad dia ada muka Idayu (muahahaa..). Dia masih mahu Ekin yang membaca kad wasiatnya, sebagai kursus komunikasi untuk Ekin katanya.
Ekin pula suruh Kefli yang baca.

Ramli Sarip:
Kehadiran Ramli Sarip ke akademi diiringi oleh M. Nasir, menunjukkan betapa istimewanya Papa Rock itu sehingga pengetua sendiri pun ikut sama. *Enterprem sat* Masa sambut Ramli Sarip kat pintu, nampak Mawi pakai cap, hehehe.. *sambung balik* Ramli Sarip kata dia ada juga membaca dan mengikuti AF yang katanya dah jadi satu fenomena. Nasihat² Ramli Sarip pada pelajar² bagi aku sangat bermakna. Antaranya, menyanyi bukan untuk suka², untuk jadikan nyanyian sebagai satu career, mereka perlu serius, perlu hormat kepada nyanyian/muzik. Ramai yang boleh menyanyi, tapi tak ramai yang boleh membuatkan orang yang mendengarnya menangis, gembira, termenung dan sebagainya. Banyak lagilah, aku concentrate dengar tadi jadi aku tak amik apa² nota masa dia tengah bagi nasihat tu. Sebelum balik, Ramli Sarip sain autograph kat gitar Yazer.

Yazer cakap kat Tipahtipah, dia macam tak percaya dapat jumpa Ramli Sarip.

Penutup diari, Ramli Sarip main gitar & menyanyi dengan Yazer. Merah padam muka Yazer bila M. Nasir panggil dia duduk sebelah Ramli Sarip nyanyi sama². Aidil nampak khusyuk sungguh memerhatikan Ramli Sarip. M. Nasir duduk di lantai di belakang pelajar², macam seronok je tengok Yazer dengan Ramli Sarip.

Memandangkan ni diari tengahari yang last untuk minggu ni, aku nak mintak maaf awal² ni kalau minggu depan aku tak dapat update hari². Cam aku dah cakap sebelum ni, aku kena balik kampung seminggu dua. Patutnya semalam dah balik dah, tapi sebab ada kerja belum settle, aku tangguhkan sampai besok. Jangan lupa baca ulasan kat Y.com, okay.. Meriah tau, siap ngan gambar lagik!

Katakan TAK NAK pada AFUNDI!!
Image hosted by Photobucket.com

0 Comments:

Post a Comment

<< Home