Monday, June 27, 2005

Diari AF3 - 27 Jun: Bhg. 1

Tadi aku nengok diari sambil menjahit, jadi aku takde la ambik apa² nota. Lagipun diari hari ni boring jek, takde apa yang menarik sangat pun. Ni aku tulis apa yang aku ingat aje lah ek.

Mula² cam biasa, kita ditunjukkan dengan wajah duka-lara muram-durja bebudak tu setelah pemergian Idayu. Masing² menceritakan detik² akhir mereka bersama Idayu. Marsha membaca kad wasiat Idayu diiringi hujan renyai² yang turun dari mata dan hidungnya. Nampak sangat yang Marsha memang rapat dengan Idayu. Lepas tu diorang bagi pendapat masing² tentang Idayu. Kesimpulan yang aku dapat ialah, Idayu seorang yang low profile, sempoi, seorang kawan yang baik juga disenangi ramai.

Lepas tu diorang buat lukisan mengenai diri diorang atau kehidupan diorang. Konon² abstrak lah tu kot, tapi aku rasa takde satu pun yang cantik. Tah lah ye, tapi kalau bab² lukisan ni, aku paling ingat lukisan Adi masa AF1 dan lukisan Kaer masa AF2. AF3 ni takde sesapa punya pulak yang lekat kat kepala aku.

Diorang buat BBQ di luar banglo waktu malam. Cikgu Adnan & Dr. Azahari siap pakai macam Chef lagik. Lengkap dengan topi Chef tu sekali. Memang sebiji macam nengok rancangan Iron Chef. Masa BBQ atau mungkin selepas makan tu, M. Nasir ada cakap yang mereka akan buat perubahan sebagai persediaan untuk pelajar² menghadapi dunia luar yang lebih kejam dari apa yang mereka hadapi di akademi. Tak tau lah perubahan macamana yang M. Nasir maksudkan tu.

Last sekali kita ditunjukkan pelajar² lelaki nyanyi lagu Without You untuk Idayu dengan iringan gitar dari Yazer yang sekali dua tersalah chord pulak. Yang perempuan pulak nyanyi lagu I Have Nothing.

Tu jek la kot. Cam aku cakap tadi, aku takde buat apa² nota, so mungkin ada perkara yang aku tertinggal.

Katakan TAK NAK pada AFUNDI!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home