Monday, August 08, 2005

Sepanjang Jalan Kenangan AF3

Tak habis lagi ke citer AF? Huhuhu.. sebenarnya saja jek entry nih, sementara AF belum sejuk dan masih lagik jadi bualan, saja la aku letak entry suka² nih.

Sebenarnya, bila dah tamat AF ni, walaupun terasa macam ada kehilangan sesuatu, tapi aku rasa cam lega pun ada gak. Banyak lah sebab. Antaranya, tak rasa terikat untuk tulis ulasan diari. Bukan lah sebelum ni ada orang paksa pun, tapi kekadang rasa tak sampai hati pulak bila terfikir ada orang yang klik blog aku nak baca ulasan diari tengahari. Lagi satu, aku rasa lega sebab aku takde rasa 'tak sabar' nak meningkap. Kalau tak, habis tulis ulasan, mesti aku rasa nak meningkap nak tengok apa topik panas untuk hari tu. Asyik nak citer pasal Mawi & AF3, klik MawiFC, klik berita sana-sini, sudahnya berjam² juga aku mengadap PC, kerja lain terbengkalai. Dan aku rasa lega jugak sebab waktu malam aku tak payah fikir sangat nak nengok diari atau ulangan diari. Kalau tak, nak keluar pergi shopping barang dapur pun kena timing bebetul sebab tak nak terlepas diari. Rasa lega jugak sebab aku tak perlu rasa panas hati bila nengok nick Kayu8 & ZahidinMK kat @15. Sekarang kalau bukak @15 pun, kalau ada ayat² sumbang yang tak puas hati dengan kemenangan Mawi tu pun, aku leh senyum tenang jek melihat diorang tak sudah² membazirkan duit walaupun AF3 dah tamat. Banyak lagi lah perkara lain yang buat aku rasa lega.

Apa² pun aku pasti akan rindu dengan aksi lawak gaban Mawi, kepoyoan Felix, kegetekan Marsha, kesungguhan Amylea, ke-rock-an Yazer, ke-praapp-an Kefli, kewanitaan Akma, seluar Ekin yang ada tulis² tu, kebeliaan Aidil dan yang lain²nya tu. Mana ada lagi cerita lain yang kita boleh nengok kepelbagaian 'watak sebenar' kat Malaysia ni selain dari AF..

Okaylah, yang kat bawah ni adalah persembahan² paling aku suka (tak semestinya yang terbaik) dari semua bekas pelajar AF3.

1. Mawi - Pupus & Seroja
2. Felix - Hukum Karma
3. Marsha - Bossanova
4. Amylea - Asmara
5. Yazer - Nazraku
6. Akma - Bertakhta di Hati
7. Kefli - Berhenti Berharap
8. Ekin - Let's Get Loud
9. Aidil - Senyuman Ragamu
10. Amy - Fallin'
11. Reza - Ala Emak Kahwinkan Aku
12. Idayu - Percayalah
13. Fuad - Gerimis Di Lautan
14. Elliza - Aku Dia dan Kamu

Konsert paling menghiburkan: Konsert ke-8
Persembahan beramai² paling best: Ladki Badi Anjani Hai
Pengenalan pelajar² paling menarik: Masa semua jadi askar
Kejutan paling unik: Aidil - Nak Dara Rindu
Kejutan video klip paling istimewa - V.E - Underneath pokok kelapak!
Pakaian paling seksi: Marsha - Bossanova
Make-over paling cantik: Amylea - Don't Know Why
Penyingkiran paling diingati: Aidil dengan heart-attack nya
Pengkritik paling selamba: Adlin Aman Ramli
Penonton paling sporting: Bapak Amylea ala² nak belasah Reza & pelajar² lelaki
Banner paling kreatif: FATIMAH (dengan anak panah ke bawah)

Tu yang aku suka lah. Yang korang suka mestilah berbeza kan?
Apa lagi ek? Korang tambah lah..

29 Comments:

Anonymous hanim said...

Yeay no 1!!!!

Sumie,
Aku sokong kau sepenuhnya. Cuma part unforgetable performace tu aku nak tambah sikit la (in addition to ur list)

1. Mawi - Pupus & Seroja, Aduh Saliha
2. Felix - Hukum Karma, Berjuta Batu
3. Marsha - Bossanova, Destiny
4. Amylea - Asmara, Hati ini telah Dilukai, Hakmilik kekal (krn berjaya membuatkan lagu ni menjadi best)
5. Yazer - Nazraku, Relaku Pujuk
6. Akma - Bertakhta di Hati, Cahaya
7. Kefli - Berhenti Berharap, Hati Emas, Tak Tahu (sebab ada Mawi rap)
8. Ekin - Let's Get Loud,
9. Aidil - Senyuman Ragamu
10. Amy - Fallin'
11. Reza - Ala Emak Kahwinkan Aku
12. Idayu - Percayalah, Tiada lagi Tangisan
13. Fuad - Gerimis Di Lautan
14. Elliza - Aku Dia dan Kamu,Mengapa

Konsert paling menghiburkan: Konsert ke-8
Persembahan beramai² paling best: Ladki Badi Anjani Hai
Pengenalan pelajar² paling menarik: Masa semua jadi askar
Kejutan paling unik: Aidil - Nak Dara Rindu
Kejutan video klip paling istimewa - V.E - Underneath pokok kelapak and klip ujibakat Mawi n Felix
Pakaian paling seksi: Marsha - Bossanova
Make-over paling cantik: Amylea - Don't Know Why
Penyingkiran paling diingati: Aidil dengan heart-attack nya
Pengkritik paling selamba: Adlin Aman Ramli
Penonton paling sporting: Bapak Amylea ala² nak belasah Reza & pelajar² lelaki
Banner paling kreatif: FATIMAH (dengan anak panah ke bawah)

2:51 AM  
Anonymous kak ri said...

kejap jer dah tamat af3 nih...

my pick
1. mawi - pupus, nour'el ain, seroja, aduh saliha
2. felix - berjuta batu
3. amylea - don't know why, hati ini telah dilukai
4. marsha - bossanova
5. yazer - relaku pujuk
6. kefli - berhenti berharap, hati emas
7. akma - bertakhta di hati
8. ekin - let's get loud
9. aidil - senyuman ragamu
10. amy - bilang saja
11. reza - ala emak kawin kan aku
12. idayu - tiada lagi tangisan
13. fuad - tak da
14. eliza - tak da

top konsert - 8 & finals
persembahan reramai - ladki badi anjani hai
pengenalan pelajar - konsert 8 (ala-ala hindustan)
yang lain serupa dengan u

2:52 AM  
Anonymous SitiIntanPayung said...

Nak tambah kategori boleh? tapi tolong isi tempat kosong la :-

1) Pakaian pelajar perempuan (di konsert) yg paling cantik :

2) Pakaian pelajar lelaki (di konsert) yg paling cantik :

3) Kejutan artis di akademi yang paling diingati :

4) Kejutan artis di konsert yang paling best :

2:52 AM  
Anonymous SitiIntanPayung said...

Kak Ri .. sian .. Eliza & Fuad tak sempat nak tunjuk power dah terkeluar ek.

2:53 AM  
Blogger SuMie said...

Siti,
yang ni pilihan aku:
1) Pakaian pelajar perempuan paling cantik - Marsha masa konsert akhir, yang pink + hijau tu.
2) Pakaian lelaki paling cantik - Mawi masa konsert akhir untuk lagu Aduh Salihah
3) Kejutan Artis di akademi paling diingati - Ibu Yusni & Pak Hamid
4) Kejutan artis di konsert yang paling best: Zahid, Farah & Nana muncul masa Amylea nyanyi lagu Asmara

2:53 AM  
Blogger SuMie said...

Hanim & Kak Ri,
setuju gak dengan persembahan² lain yang korang tambah tu. Cuma masa buat entry ni, I force myself untuk pilih 1 jek persembahan.. kecuali Mawi.. sebab dia Juara.. hehehe, dan sebab dua² persembahan tu memang bebetul best and unforgettable.

2:54 AM  
Anonymous kak ri said...

pakaian paling cantik...baju akma masa dia duet ngan felix....baju lelaki...nampak sharp baju mawi masa lagu seroja...felix punya suit pun leh tahan gak for the finals...(bukan kuda ku lari eh!!! itu hancus)

kejutan artis...suka Mak Mah...

kejutan artist masa konsert...semua tak suka sebab yang datang tu tak perlu datang...

pasal eliza & fuad memang dah tak suka dia orang..so tak masuk carta..hehehehe...

2:54 AM  
Anonymous aidid5 said...

tambahan,
kenangan paling manis - bila kefli acknowledge kehadiran akak di stadium

kejutan tak disangka - err bila family kefli tegur akak n tanya akak ni kawan kefli ker psl dia org nampak kefli senyum2 kat akak. ekekekekekeke

kenangan paling tidak dilupakan - bila The winner takes it all. yeyyyyy to Mawi.All the best to him.

Kejutan lagi - bila I'm involve again with this fc's thing. Oh tidakkk. :D

2:55 AM  
Blogger SuMie said...

Kak Aidid,
muahahahaa.. those are good ones. Makin lama, makin popular Kak Aidid dalam AF nih. Kejutan lagi - keluar TV sebut praaapp & nyanyi lagu Hati Emas.. kan Kak Aidid kan kan kan..

2:55 AM  
Anonymous rain said...

scene2 yg diingati dari Diary takde ke??

2:56 AM  
Anonymous Anti-Sumie said...

kenangan manis dan tawar aku utk af3 ni adalah komen aku pada sumie dibalas secara biasa oleh sumie tetapi dijawab lelebih oleh org lain .. ekekeke ... selain dari itu aku ada afundi mawi 4 kali ... so adalah sedikit sumbangan aku utk 10.7 juta kutipan astro pada tahun ni. Anyway, seperti kudsia kahar, aku juga menarik diri dari memberi apa2 komen lagi utk blog sumie ini dah ingin memohon maaf pada sumie jika aku terkasar bahasa,menyinggung atau menguris perasaan pada tuan empunya blog ini. Akhir sekali (sedih ni ... ) aku ingin mengucapkan selamat maju jaya kepada sumie didalam kerjayanya serta senantiasa bahagia disamping keluar. Sekian, terima kasih.

2:56 AM  
Anonymous Anti-Sumie said...

PEMBETULAN

sekali (sedih ni ... ) aku ingin mengucapkan selamat maju jaya kepada sumie didalam kerjayanya serta senantiasa bahagia disamping KELUARGA. Sekian, terima kasih.

2:57 AM  
Anonymous ilham said...

sumie,

aku setuju semua ko punyer category tapi aku nak add Mak Mah datang tu disamping yusni dan hamid gurkha untuk category yang sama..

2:57 AM  
Blogger SuMie said...

rain,
ada gak terpikir, tapi malas ler pulak nak mengningat..

Anti-Sumie,
terima kasih atas segala ucapan ko tu. terima kasih juga sebab sudi berkunjung selama ni. Aku pun mintak maaf kalau ada tersalah kata. Selamat maju jaya juga untuk Anti-Sumie.

Ilham,
kedatangan Mak Mah tu pun best jugak. Dalam ramai² artis yang datang tu, kehadiran artis veteran jugak yang menyentuh hati kita kan..

2:57 AM  
Anonymous aidid5 said...

uik, ada anti-sumie bagai. hikhikhik

2:58 AM  
Anonymous pixie said...

Ekin nyanyi lagu Maafkan Kepergianku pun best...

2:58 AM  
Anonymous pixie said...

Sumie just nak bagitau...
Pixie tak perasan yg link Pixie ada kat blog sumie...Dah abih AF baru lah Pixie perasan...

Anyway thanks alot..

DOAKAN KEJAYAAN PIXIE DALAM TRIAL SPM NI...

2:59 AM  
Blogger SuMie said...

Kak Aidid,
tak kisah pun.. saya anggap Anti-Sumie sebagai 'pemantau' yang memeriahkan lagi blog saya.:)

Pixie,
thanks to you sebab link my blog first. Dah habis AF ni, concentrate study ok. Good Luck for your trial. :)

2:59 AM  
Anonymous M said...

Nak cakap TQ untuk semua recaps diari....

Timakasih daun keladi
Tahun depan buatlah lagi :)

3:00 AM  
Anonymous serimurni said...

Sumie, setuju ngan pilihan sumie dan lain-lain. Lebihkurang sama saja taste kita ni ya.. he he

Well nak tambah skit boleh? Adegan yg paling menyayat hati masa Mawi kena basuh ngan pengetua. And again, adegan yg tak boleh ku lihat ulangannya masa Mawi kena tegur pengetua dek kes tertampar Ekin. Felt down giler masa tu..

Dan yg yg paling tak ku sangka boleh berlaku was, I voted for Mawi minimum 30 times a day during final week angkara Astro hide peratusan. Siut betul Astro nih! I have never even bothered to vote for anyone during the previous AFs. But I ikhlas, tak menyesal dan puas hati sesangat !!

Well sumie, all the best and kisses to Raha !

3:01 AM  
Blogger SuMie said...

M,
sama². Tahun depan? Kalau ada masa, insyaAllah. Tapi, ada la gi ke AF tahun depan? Huhuhu.. Aku rasa cam takde jek

Serimurni,
termakan jugak dengan umpan astro ek? Tak pe lah, berbaloi jugak sebab Mawi akhirnya jadi juara. To me, the most memorable moment is masa Mawi menangis bila dinobatkan sebagai Juara AF3. Airmata dia tu.. priceless!! (cam iklan kad kredit HSBC lak)

3:01 AM  
Anonymous budakoverthesea said...

aduh mawi, sudah bertunang rupanya, huhuhhu..walaupun tahu takkan ada can punye, tetap frust tahap gaban, huhuhu....

aku mencintaimu lebih dari yg kau tahu...

isk isk isk, mawiii...(sambil mengulang-ulang videoclip mawi tgh nyanyi)

aura mawi telah sampai ke UK, cuba tengok http://mawiworld.fotopages.com

3:02 AM  
Anonymous kak ri said...

To me kalau nak suka mawi mesti suka all the way...sebab rata-rata peminatnya will love him to the extreme.... i bet 15 hb nih album dia will sell out dengan cepat sekali.

satu kategori lagi sumie....pelajar yang disenangi bila dah keluar AF...
my top 5
1. mawi
2. felix
3. akma
4. kefli
5. yazer

to pixie good luck on your trial exams...

3:03 AM  
Anonymous PA said...

Trimakasihhhh la sumie sebab susah-susah jer buat recap sepanjang AF lalu. PA duduk fikir-fikir, pas tu senyum-senyum sebab PA baru teringat yang sampai sekarang ni PA belum ada menghantar walau se afundi pun. Rasa PA macam pemenang je he..he..he.... Anyway sumie Shasha dah macam mana. Jerebu teruk ke kat situ. Di sabah ni masih oklaa.

3:03 AM  
Anonymous serimurni said...

Budakoverthesea,

nanti Mawi gi London, hampa pakat turun ramai-ramai tunggu kat Heathrow ya.. sure punya dia terkejut gaban ..he he

Sumie dan yg lain-lain peminat fanatik Mawi, dah beli ke tiket for show kat Felda or PGH tu? I dah booked tiket for the show kat Felda (setelah puas memujuk rayu suami.. huhuhu (pinjam gelak sumie)). Tak sabaq nak pi nih. Hopefully lepas tengok Mawi, demam I akan kebah skit and I can get on with my life

ok ciau !!

3:03 AM  
Anonymous JANELABU said...

SUMIE....

aku tak ingat aku pernah tulis atau tidak kat umah ko nih. masuk selalu....aku slalu lepak kat umah ilham.
tapi, ari ni aku nak tambah ckit je....the most memorable scene...time mawi nangis dapat juara (siap ada ingus lagik...aku gulen-gulen nangis gak) dan time aidil buat heart attack...(aku pun macam nak kena heart attack) and the most unforgetable scene....,KK bukan nama sebenar mengumumkan pengunduran dari AF yeah....hepi retiring day.

3:04 AM  
Anonymous IESSMA said...

TAK TAHU LAH NAK KOMEN APA, YANG PASTINYA AKU MASIH TERTANYA-TANYA KENAPA MAWI BEGITU HEBAT, DIMINATI RAMAI. PENDEK KATA IA SESUATU YANG MENGEJUTKAN.
ALAHAI REZEKI ENGKAULAH MAWIII.

3:04 AM  
Anonymous Ann68 said...

AF3 meninggalkan kenangan yg sukar dilupakan bermula dr gelagat budak2 AF sehingga konsert. Sukar utk x membandingkan AF1 hinga AF3. Namun yg ketara sekali, batch AF3 x mempunyai keakraban spt AF2. Masing2 nampak nak conquer antara satu dgn yg lain kecuali Mawi, Felix, Akma, Yazer, Marsha, Amy, Idayu, Aidil dan Ekin. Apa2pun all 14 memaparkan watak2 sebenar yg terdpt dikalangan kita semua. They are merely our reflections actually, I just wish them all the best for their future undertakings...dunia hiburan Malaysia pun bukannya terlalu besar utk dibanggakan...ramai yg lebih suka mengutuk tanpa sebrg kritikan yg membina utk kebaikan.

Pada masa yg sama AF3 telah mewujudkan Jiwang United khas utk meraikan cinta Felix & Akma..(betul ke) only Felix & Akma has d answers.

Yang paling best sekali melihat keakraban kembar siam AF3, Mawi dan Felix. Harapan dan doa agar persahabatan murni antara keduanya berkekalan hingga ke akhir hayat.

.....Emo la pulak.....ehhehhehhe...tp itulah dia penangan AF3...belum kebah lagi ni....

3:05 AM  
Anonymous Leslie Michael Chang said...

ni aku punya plak!

1. Mawi - Aduh Saliha
2. Felix - Hukum Karma, Berjuta Batu
3. Marsha - Bossanova, Destiny, tunggu sekejap
4. Amylea - semua persembahan amylea. best giler
5. Yazer - this love
6. Akma - Bertakhta di Hati, Cahaya, 1st concert
7. Kefli - Berhenti Berharap,
8. Ekin - Let's Get Loud,
9. Aidil - takde langsung
11. Reza - Ala Emak Kahwinkan Aku
12. Idayu - Percayalah, Tiada lagi Tangisan
13. Fuad - takde leh..afuwek!
14. Elliza - alergi sepi

Konsert paling menghiburkan: Konsert ke-8
Persembahan beramai² paling best: the best of adnan..ala yg amylea ngan marsha tu and didnt we almost have it all(betul ker tajuk lagu tu?)
Pengenalan pelajar² paling menarik: ala-ala bollywood
Kejutan paling unik: Mas dan ayah yazer muncul
Kejutan video klip paling istimewa - V.E - Underneath pokok kelapak and klip ujibakat Mawi n Felix
Pakaian paling seksi: Marsha - Bossanova
Make-over paling cantik: Amylea - lagu ella time mak dia muncul atas pentas tu..
Penyingkiran paling diingati: fuad dengan hingus meleleh..mcm mintak kesian plak dia tur...nyampah!Pengkritik paling selamba: Adlin Aman Ramli and abang mamat
Penonton paling sporting: Bapak Amylea ala² nak belasah Reza & pelajar² lelaki
Banner paling kreatif: FATIMAH (dengan anak panah ke bawah)

3:05 AM  

Post a Comment

<< Home