Wednesday, November 15, 2006

Rojak..

Dah lama tak update. Tak cukup masa lah. Kekadang aku rasa cam nak tutup jek blog nih. Bukan ada orang baca sangat pun. Bukan ada bahan ilmiah pun dalam ni. Tapi sayang le pulak dengan koleksi tulisan aku yang lepas² tu. Kira syok sendiri la nih.. huhuhu.

Tak ucap pun Selamat Hari Raya kat kawan² blogging yang setia masuk sini.. err.. tu pun kalau ada la kan. Tapi, raya sebulan kan? Ada lagik raya nih, tak abis lagik nih. Kira valid lagik la kan, kalau aku nak mintak maaf, kan kan kan? So, kepada sesiapa yang masih klik blog aku ni, 'ter'klik blog aku ke, aku nak ucapkan Selamat Hari Raya dan Maaf Zahir Batin atas segala kesalahan, terutamanya kesalahan kata² la kan. Kalau bercakap, kata orang - ikut sedap mulut jek. Kalau menulis - ikut sedap jari jek - la kan? Jadik, aku mintak maaf lah bebanyak, kalau ada perasaan yang terluka dengan kesedapan jari aku selama nih.

Aku sekarang dalam final lap. Final lap apa? Biarlah rahsia. Sapa yang tau, tau lah. Yang tak tau, tak penting pun untuk tau. Apa pun, kalau boleh aku nak pulun lah final lap nih. Syok siut, kalau masuk Top 30, dapat RM 1000 cash! Sapa tak nak kan? Lepas gak aku beli set SKII aku. Bedak aku pun tinggal 3-4 kali tepek jek tuh.

Ni dah rebranding nih, kira aku pun macam recharge jugak la energy aku, cam recharge battery henpon. Eh.. kalau boleh nak tukar henpon gak! Bosan dah aku dengan henpon gambar Mawi kat depan tuh. Eh bukan bosan dengan gambar Mawi tau! Bosan dengan henpon tu jek. Kalau tukar henpon baru pun, aku nak letak gak gambar Mawi kat depan.. huhuhu. Tak kira la Mawi affair ngan Ikin ke, Mawi affair ngan mak janda mana pun, suka ati aku la kan nak minat dia. Lagi banyak kontroversi, lagi kerap pulak aku beli suratkhabar Berita Harian. Mesti memang tu pun taktik surat khabar ni kan? Saja jek nak kasik orang macam aku beli paper diorang.

Eh, balik pada cerita rebranding tadi kan, best gak pakai nama baru nih. Masa launching hari tuh, aku ala² terlebih feel ler pulak. Rasa macam dilahirkan semula la konon. Dah ler tuh, berdiri bebetul belakang Datuk Nazir & Tengku. Muahaha.. kira aku perasan kalau orang amik gambar masuk TV ke masuk paper ke, mesti muka aku keluar sekali, nampak cam aku pun salah sorang VVIP ler gitu kan. Tapi aku tak tengok lak TV malam tuh. Dan tak terbeli lak paper besoknya. Tapi, rasanya takde la kot muka aku keluar kat mana², sebab kalau ada, mesti dah ada yang bagitau. Perasan jek Kak Peah..

Anyway, dah la nama baru, Kak Neng lak dah masuk ofis baru, imej baru, kaler baru. Keluar lak fund baru. Huh, mau tak berkobar².. Aku nak jugak achievement baru, clients baru, volume baru, pangkat baru.. hehehe. Tak kira! Nak jugak! Nak jugak! Nak jugak! InsyaAllah..

Sibuk² pun, aku sempat gak nengok TV. Sempat gak la aku nengok Amazing Race Asia hari tu. Aku mesti laa root for Malaysian team kan. Pompuan dua orang tuh, muka memang muka average Malaysian girls lah. Takde la cantik sangat, takde la buruk pun. Takde la kurus cam model, takde la gemuk sangat. Kira diorang tuh memang bebetul represent average Malaysian girls lah. Tu yang aku suka tuh.

So far, yang aku ingat, team couple Malaysian-Korean tuh, team pompuan cantik tuh (Philippines kan?), team gayah Sri Lanka tuh - over tau gayah gelap tuh masa nak turun tali tuh, propah la tu.. tak semena² popular gitu kan. Lagi.. team model India yang perasan macho dan hensem tapi sebenarnya takde la hensem sangat tuh, tapi hensem la jugak bila dalam gambar² untuk modelling tu kan. Alaa.. tu edit ngan photoshop tuh, nampak la hensem. Lagi satu, team dua beradik Indonesian tu. Diorang lah yang aku rasa paling physically unfit, tapi leh sampai first. Kira terer la tuh kan. Anyway masa salah sorang tu tanya "How did the Malaysian get here so fast?", aku cam nak tergelak pun ada. Sah-sah diorang orang Malaysia, mesti la tau cemana nak gi Shah Alam tu kan.. Ke masa tu diorang gi Bukit Nanas? Tak kisah lah memana pun. Tunggu la nanti diorang pi negara lain, tengok diorang leh sampai cepat ke tidak. Tapi hopefully, diorang sampai cepat la kan.

Sabtu ni, ada kenduri kahwin makcik aku kat Kota Tinggi, so kalau tanak missed next race, aku kena make sure balik KL hari Ahad tu. And kena make sure sampai rumah sebelum maghrib. Sebab on weekdays memang selalunya tak sempat la nak nengok.

Ishh.. dah lah entry rojak aku nih. Dah dekat pukul 3 dah, assyst tak leh on jugak. Dari kul doblas tadi aku tunggu. Hampeh jek. Dah la besok kena bangun awal. Ima buat appointment pepagi sungguh. Hmm.. baik aku suruh dia jek bawak keter besok, aku tido dalam keter.. menarik gak kan.. huhuhu..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home