Friday, February 23, 2007

6 Weird Things

Pompuan GaGaGa ini telah menjadikan aku salah seorang mangsa 'tagged' nya. Mengikut peraturan, sesiapa yang kena tag, mestilah menulis satu entry yang menceritakan 6 perkara pelik mengenai dirinya sendiri.

Sesapa yang telah kena tag, tetapi tidak membuat entry berkenaan, maka dia akan berjumpa dengan Ghost Rider yang akan merenung ke dalam matanya, dan akan menyebabkan dia teringat kepada segala kekejaman dan kezaliman yang pernah dilakukan sebelum ini, hingga menyebabkan dirinya menjadi sangat takut, jiwanya sangat tersiksa lalu menderita sehingga seluruh badannya menjadi sangat panas, matanya menjadi kabur sehingga rasa macam nak terkeluar biji matanya, lalu akhirnya dia terjelepuk tak bermaya di tepi tembok.

Haaa takut tak? Takut tak? Jadiknya, sesapa yang kena tag dengan akak lepas nih, siap lah ye, sila la buat entry yang sama. (Ayat yang kaler merah tuh adalah rekaan akak semata². Akak banyak sangat tengok wayang la deknon)

So apakah 6 perkara yang pelik sangat mengenai akak nih? Ada ke? Ni yang susah nak pikir nih, sebabnya, akak rasa akak ni tersangatlah normal, anggun dan bergaya seperti wanita² lain yang berjaya dan fofular. Wanita berjaya dan fofular ada perangai pelik ke deknon?

Jap akak pikir..
Jap jap.. akak pikir lagi..
dan lagii.. dan lagi..
lagiiikk.. dan lagiik..
Aaha!!

Tak tau lah korang rasa pelik ke tak.. tapi yang ni lah yang boleh akak pikirkan setakat nih:

1) Sebenarnya akak ada 8 blog secara keseluruhannya. Yang 8 ni blog untuk menulis sahaja tau, tak masuk photopages ke photobucket ke atau apa² yang berkaitan gambar². Ni blog semata². Tapi yang korang tau dan nampak, mungkin 2 atau 3 sahaja. Jadi di manakah lagi 5 tu? Halimunan gitu. Haa pelik kan? Akak tulis, akak update, tapi akak rahsiakan. Kenapa? Biarlah rahsia.. dah namanya pun 'perkara pelik'

2) Akak timbang berat badan lebih dari 2 kali sehari. Walaupun akak tau setiap kali akak naik atas penimbang tu, takde beza pun sebenarnya. Tapi macam dah jadik habit ler, lepas makan naik penimbang, lepas 'uk uk' timbang lagik (dengan harapan leh turun sekilo ler kan), lepas exercise timbang lagik - walaupun exercise tuh 2 minit jek sebenarnya. Sebelum pakai baju timbang, dah pakai baju pun timbang, konon cam nak amik berat baju tu lah agaknya. Sebenarnya, aksi menimbang tu tak le pelik sangat pun. Yang peliknya, walaupun akak kerap turun naik penimbang, akak tak kurus² jugak. Pelik ke tak tuh?

3) Akak tersangatlah terover dose rajin, sehingga akak boleh duduk diam² dalam kereta, cari frekuensi radio, dan setkan frekuensi berlainan pada setiap nombor yang disediakan kat radio kereta tu. Kat radio tu kan ada no 1 sampai 6, dan kita boleh set sampai 3 set - F1, F2 & F3 (tak tau ler radio kereta korang macamana).
Jadiknya, kat radio tu boleh set 3 x 6 = 18 station radio lah kan. So akak dah setkan F1 - radio favourite. F2 - radio bahasa Inggeris. F3 - radio bahasa Melayu. Dan kesemua 18 memory setting tu adalah 18 station yang berlainan. Tak ada yang sama.
Bukan tu aje, akak siap taip senarai 18 station tu, mengikut susunan yang akak dah setkan kat radio kereta tu, siap dengan nama station radio tu, siap dengan frekuensi nya, dan frekuensi alternativenya (in case kalau yg akak dah set tu tak clear), dan tambah lagi senarai beberapa stesen radio lain dan frekuensi nya yang tak muat nak store dalam memory radio kereta akak, dan list tu akak buat saiz macam business card, dan akak letakkan dalam kereta, kononnya supaya senang akak nak refer bila akak nak cari station radio yang akak nak dengar.
Tapi so far, akak belum pernah refer pun list tuh. Sebab balik² akak cuma dengar Lite FM, atau akak dengar koleksi MP3 akak jek.

4) Akak suka berada dalam keter akak. Kalau akak takde appointment, akak akan pikir jek apa² jek la nak buat yang memerlukan akak keluar gi mana² naik keter. Saja nak isi minyak ke, nak pos surat ke, nak beli surat khabar ke. Bukan lah akak suka sangat memandu pun, tapi akak suka berada dalam keter akak tu, sambil berangan akak seorang pompuan kayo sedang drive BMW 525i atau M5 akak.. huhuhu. Tak pun akak saja duduk je dalam kereta lama² untuk dengar radio. Kadang² akak dah sampai rumah atau dah sampai sesuatu tempat/destinasi tu, tapi akak tak keluar kereta, akak duduk jek lagik lama² dalam kereta dengar radio. Berfikir? Tak lah. Takde pikir apa pun, saja dok dengar radio jek lah. Macam mengosongkan fikiran gitu..

5) Akak sangat suka dengar lagu² orang tua. Bukan sebab akak dah tua okay, akak tersangatlah muda okay.. huhuhu ('tersangatlah muda' taww!). Okay, takde lah muda sangat, tapi kiranya muzik yang akak minat dengar tu adalah lagu² yang sepatutnya jadik kegemaran Abah dan Mak akak, atau Atuk & Nenek akak. Memang dari kecik, telinga akak lebih selesa dengar lagu² oldies. Mungkin sebab kecik² dulu biasa dengar Abah akak main lagu² P.Ramlee, R.Azmi, Lobo, Abba, The Beatles dan lain². Contohnya lagu yang akak letak kat blog akak sekarang ni, walaupun lagu ni dah dinyanyikan semula dengan nafas baru, akak still prefer yang lama jugak. Sebab tu akak suka dengar Lite FM. Dan balik kampung baru ni akak baru dengar Nasional FM, dah akak sangkut kat situ pulak. Haa hamik ko, ada sesetangah lagu tu, akak belum lahir lagik, penyanyi dia dah meninggal pun deknon.

6) Akak jarang sangat keluar jumpa orang tanpa bermekap. Paling korok pun mesti pakai bedak, lipstick & eye brow definer. Jadik, akak memang biasa sangat ler bermekap dalam kenderaan yang bergerak atau di khalayak ramai dengan selambanya. Contohnya, akak boleh bermekap sambil memandu - yg lite² la, yang boleh pakai sebelah tangan jek, macam pakai bedak, blusher, eye shadow, lipstick, eyebrow definer. Biasanya bila jalan jammed and dekat traffic light ler kan. Ko nak mampus bermekap sambil bawak kereta 120km/j?!
Anyway kalau orang lain yang memandu, akak boleh bermekap dengan jayanya tanpa mengira apa kelajuan kenderaan. Dan walaupun kereta tu bergerak, akak masih boleh pakai eyeliner dam mascara dengan jayanya tanpa comot.. muahaha. Kekwat akak deknon. Dan akak juga boleh dengan selambanya bermekap, tanpa segan silu di khalayak ramai sambil berdiri atau berjalan atau berlari² anak, misalnya di shopping complex, di dalam dewan seminar, dalam kelas, dalam lif, semasa sedang menunggu LRT atau bas. Selalunya bila keadaan terdesak dan nak cepat, dan tak sempat pegi bilik air la kan. Kalau sempat, lebih baik la akak pi mekap dalam bilik air jek kan.

Dan itu la 6 perkara yang mungkin pelik, tapi bila akak baca balik takde la pelik sangat sebenarnya pun.

Okay.. sekarang sapa pulak akak nak jadikan mangsa ek..

Akak tag Hanim, UC, Diana, Ounis, Skru and Jojoe.

Kenapa diorang? Sebab diorang tu jek la yang akak rasa ada potensi baca blog akak dan ada potensi nak update blog diorang. Tu pun kalau diorang baca entry akak yang nih. Kalau diorang jenguk blog akak ni tahun depan jek, dah terkebelakang ler entry ni kan. Malas lak nak pi tag diorang kat blog diorang.

Kalau diorang tak nak pun, kalau ada deknon² yang terbaca nih, rasa nak tag diri sendiri, silakan jek lah ya. Takde sapa nak larang pun..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home